המדריך המלא: ככה תפסיקו לשתות משקאות מסוכרים

0

אנשים רבים שמבקשים להפוך את חייהם לבריאים יותר ואת הגוף שלהם לנאה ומחוטב, פותחים בדיאטות שונות ומשונות. למרות שההמלצה הבסיסיץ לדיאטה בריאה – הלוא היא להתחיל לאכול מזון בריא ולהתאמן יותר – לא השתנתה כבר שנים, נראה שבשנים האחרונות היעילות שלה הולכת ודועכת. מומחים שבדקו את העניין סיכמו כי הבעיה טמונה בצריכת הסוכר הגדולה שאנו מקבלים ממקור אחד בולט. המשקאות המסוכרים.

נראה שלמרות שאנשים התעמלו, אכלו סלטים והפחיתו בכמויות המזון שהם צורכים באופן כללי, עדיין הייתה להם בעיה להפסיק לשתות משקאות מוגזים. משקאות אלו, המופיעים בטעמים רבים ומתפרסמים בתדירות גבוהה במיוחד ברשתות התקשורת, הם כמו מאגר של סוכר שקשה עד בלתי אפשרי להיפטר ממנו באמצעים בריאותיים. בפועל, התגלה שאנשים שהמשיכו לשתות משקאות מוגזים הכניסו לגופם כמויות סוכר שלא נתנו להם סיכוי להיות בריאים.

ההשפעה של משקאות מוגזים

סיבות להפסיק לשתות אותם

משקאות מוגזים דיאט

איך מפסיקים

תופעות לוואי

השורה התחתונה

מדוע כדאי להפסיק לשתות משקאות מוגזים

למרות הפופולריות שלהם, ידוע שמשקאות מוגזים מזיקים לבריאות שלך, והם מקושרים להשמנת יתר, לנזקים לשיניים ולמחלות כרוניות רבות ושונות.

אפילו כשאתם יודעים את זה, אנשים רבים ששותים משקאות מסוכרים באופן קבוע לא מוכנים לעשות את המאמץ להפסיק.

במדריך הזה תגלו כיצד להפסיק לשתות משקאות ממותקים ולזכות בבריאות שלכם.

ההשפעה של משקאות מוגזים

יש סיבות ביולוגיות שגורמות לאנשים לרצות מזון ומשקאות עשירים בסוכר.

בתוך המוח האנושי יש איזור שנקרא איזור התגמול, והוא מעוצב כדי להעניק "פרס" לאנשים כדי להגביר את יכולת ההישרדות שלהם.כאשר אוכלים מזון, המוח מפריש הורמון להרגשה טובה, שנקרא דופמין, והמוח מפרש זאת כתחושה של עונג.

המוח שלנו יחפש עוד ועוד דרכים להשיג את העונג שטמון בהורמון, ולכן הוא ישלח אותנו לחפש עוד מקומות להשגה שלו.

הבעיה עם משקאות ממותקים ועם דברים אחרים עשירים בסוכר, היא שהם מעניקים כמות גדולה בהרבה של דופאמין מאשר מאכלים ומשקאות אחרים, מה שיכול להוביל לחשקים עזים.זה יכול להוביל למעגל אכזרי של רצון לאכול ולשתות סוכר.

סיבות להפסיק לשתות משקאות מוגזים

יש מספר סיבות מרכזיות שכדאי לכם להפסיק לצרוך כל סוג של משקאות ממותקים:

  • עלייה במשקל. משקאות אלו עשירים בקלוריות ולא מפחיתים רעב בשום אופן – מה שהופך אותם לטריגר לאכילה מוגברת ולצריכה של עוד ועוד קלוריות. מחקרים הראו שאנשים ששותים משקאות מוגזים עולים במשקל מהר יותר מאלו שלא.
  • קשור למחלות כרוניות. מחלקרים גילו שמשקאות מוגזים נקשרו קשר הדוק למחלות רבות, כמו סוכרת, מחלות לב ולסרטן.
  • יכול לשחוק את השיניים שלכם. משקאות ממותקים מכילים סוכרים בצורתם הקשה ביותר עבור השיניים, והם הוכחו כמזיקים לשכבה החיצונית של השן. משקאות רבים כוללים גם חוומרים נוספים בצורה נוזלית שפוגעים בשן ויכולים לאורך זמן לשחוק אותה.
  • מובילים למחלות עור כמו אקנה. במיוחד אצל אנשים צעירים שאוהבים לשתות משקות מוגזים, הסוכר הרב שבהם לא מתפרק על ידי הגוף ויוצא בצורה של פצעים על עור הפנים. משקאות אלו מאריכים את תקופת פצעי הבגרות אצל צעירים ומחיים אותה מחדש אצל מבוגרים.
  • מוביל להזדקנות מוקדמת של עור הפנים. מחקרים גילו כי משקאות ממותקים מובילי להזדקנות של עור הפנים, גם אצל אנשים צעירים.
  • חסרי ערך תזונתי. במשקאות אלו אין ויטמינים או מינרלים או שום רכיב שחיוני לגוף. הגוף פועל במאמץ רב כדי לסלק את הסוכרים ובגלל שהוא לא מקבל דבר בתמורה מן המשקה, הרבה פעמים החומרים המזיקים נשארים בגוף והופכים למעמסה בריאותית.

האם כדאי לשתות משקאות מוגזים-דיאט?

חברות המשקאות מציעות לנו לעתים קרובות לעבור לשתות את גירסת הדיאט של המשקה שלהם, במן הבטחה שהמצב יהיה טוב יותר משתיית המשקה הרגיל.

משקאות הדיאט ממותקים במקום בסוכר בממתיק מלאכותי, כגון אספרטיים, סכרין, סוכרוז או נאוטיים. הממתיקים האלו הם לעתים קרובות מזיקים עוד יותר לבריאות ועשויים מתחליפים כימיים שהגוף אינו יכול לפרק כמו שצריך.

בנוסף, למשקאות אלו עדיין אין ערכים תזונתיים טובים וההבדל היחיד הוא בסוג הממתיק. הם עדיין גורמים לנזקים עצומים לשיניים ולבריאות של השותים אותם.

לאחרונה הצביעו מחקרים מסוימים על קשר בין שתיית משקאות דיאט עם ממתיקים מלאכותיים למחלות כליות, סוכרת ומחלת לב.

אם אתם רוצים להחליף את השתייה המוגזת שלכם בסודה אחרת, יש אופציות טובות בהרבה, כמו מים מוגזים, תה צמחי ואפשרויות נוספות שנציג תכף.

איך להפסיק לשתות משקאות מוגזים מסוכרים

למרות שיכול להיות קשה להפסיק לשתות שתייה עם סוכר, אפילו כשאתם יודעים שהיא מזיקה לכם, יש מספר צעדים שתוכלו לקחת כדי להפחית בשתייה שלהם ולהשיב בהדרגה את הבריאות.

הנה מספר אסטרטגיות להתמודדות עם הפסקה בשתייה של משקאות מסוכרים:

שתו יותר מים

במקרים מסוימים, תאווה לשתיית משקאות מסוכרים יכולה להתבלבל עם צמא רגיל.

אם אתם מרגישים את החשק לשתות משקה מוגז, נסו לשתות קודם כוס גדולה של מים והמתינו מספר דקות. יתכן ותרגישו שהחשק דועך ונעלם מעצמו אחרי שתרוו את הצמא שלכם.

הרחיקו את עצמכם ממשקאות מוגזים

אם אתם מרגישים חשק הולך ומתקרב למשקה מוגז, נסו להרחיק את המחשבה מראשכם.

פעולות כמו יציאה להליכה או לקיחת מקלחת יכולים להחליף את תהליך המחשבה בראש ואת הסביבה הרחק מן החשק ולגרום לו להיעלם לגמרי. דרך נוספת היא הוצאת כל המשקאות המוגזים מן הבית כדי לוודא שלא תהיה לכם גישה אליהם אם יתעורר החשק.

מחקרים מסוימים הראו שלעיסת מסטיק עשויה להפחית חשקים לאוכל ויכולה לעבוד גם כאן.

הימנעו מרעב

רעב הוא מניע מרכזי של חשקים, כולל אלו לשתייה של משקה מוגז.

לכן, אם לא תהיו רעבים תוכלו להיאבק באופן מוצלח יותר ברצון לשתיית משקה מסוכר.

כדי לעשות זאת, ודאו שיש לצדכם חטיף בריא לאורך כל היום, כדי לספק את התיאבון שלכם בכל פעם שאתם רעבים.

נסו לנהל את רמות הלחץ שלכם

מחקרים מצאו שלעתים קרובות חשקים לאוכל ולמשקאות, בעיקר בקרב נשים, מושפעים על ידי לחץ.

אנשים בלחץ נמצאו כצרכנים של יותר קלוריות ובעלי יותר חשקים מאשר אנשים שנמצאו ברמת לחץ נמוכה.

יש דרים רבות לעזור לשמור על רמות נמוכות של לחץ, כמו התעמלות, מדיטציה, תרגול של יוגה, נשימות עמוקות ומיינדפולנס (קשיבות).

נסו תחליף מוגז אחר

לפעמים, הדרך הקלה ביותר להחליף חשק אחד הוא להחליף אותו בדבר דומה.

למרות שמשקאות מוגזים דיאט מפחיתים את הקלוריות, יש מספר רב של אפשרויות בריאות יותר שיכולות להעניק לכם את האנרגיה המרעננת שאתם צריכים, למשל:

  • מים מוגזים עם תוספת פרי. הוסיפו פרוסה של הפרי האהוב עליכם לתוך מים מוגזים כדי לקבל תחליף מושלם וטעים.
  • תה ירוק מבעבע. מספר חברות מייצרות תה ירוק שמכיל הרבה פחות סוכר מאשר משקאות מוגזים. תה ירוק נמצא כבעל תועלת בריאותית עצומה.
  • קמבוצ'ה. התה הפרוביוטי הטעים במיוחד הזה נקשר ליתרונות בריאותיים רבים.
  • מים, נענע ומלפפון. המשקה המרענן הזה לא רק מרווה את הצימאון אלא יכול להפחית את החשק שלכ לשתייה מוגזת וממותקת.
  • תה פירות או צמחי. משקאות אלו לא רק נטולים קלוריות אלא גם מעניקים יתרונות בריאותיים רבים.
  • מי קוקוס. למרות שמי קוקוס מכילים קלוריות, המשקאות הטבעיים הללו עדיין בריאים בהרבה מכל משקה שהומתק בעזרת סוכר.

תופעות לוואי

כשאתם מפסיקים או מפחיתים את שתיית המשקאות המסוכרים, יכול להיות שתבחינו בכמה תופעות לוואי.

אם אתם רגילים לשתות כמה פחיות של משקה עם סוכר בכל יום, אולי תחושו תסמינים של גמילה מקפאין, מפני שמרבית המשקאות האלו מכילים קפאין.

תסמיני גמיל מקפאין יכולים לכלול כאבי ראש, עייפות, חרדה, עצבנות ורמות נמוכות של אנרגיה. לעומת זאת, התופעות האלו יתרחשו רק בימים הראשונים של השבוע הראשונים להפסקה ויפסיקו לאחר מכן.

בנוסף, ישנן דרכים להפחית את ההיתכנות של התסמינים האלו, כמו:

  • נסו להפחית את השתייה בהדרגה ולא בבת אחת
  • שתו הרבה מים כדי להימנע מהתייבשות
  • השיגו כמו גדולה של שינה כדי להילחם בעייפות

חות מסימנים של גמילה מקפאים, יכו להיות שתחוו חשק עז לשתות משקאות מוגזים או לאכול מזונות עם סוכר, שבהם תוכלו להילחם באמצעות שתיית משקאות חלופיים מן הרשימה שלמעלה, או אכילה של ממתק בריא והליכה לפי האסטרטגיות שצוינו למעלה.

השורה התחתונה

להוריד את המשקאות המסוכרים מן התפריט שלכם דורש הרבה יותר מכוח רצון.

עדיין, חשוב להפחית את צריכת המשקאות הממותקים שלכם, מפני שמחקרים הראו שהיא קשורה למספר גדול של בעיות, מהשמנת יתר, לסוכרת, מחלות כליות, מחלות לב, ובעיות שיניים ועור.

למרות שמשקאות דיאטטיים עלולים להיראות כמו אפשרות טובה יותר, הם עדיין לא נותנים שום ערכים תזונתיים, ומחקרים עדכניים הראו שעלולות להיות גם להם השפעות בריאותיות שליליות על הגוף.

במקום זאת, נסו להחליך את המשקאות עם הסוכר באופציות בריאות, כמו מים עם פרי, תה ירוק, תה צמחי, קמבוצ'ה או מי קוקוס.

בנוסף, נסו לשלב אורח חיים בריא ופעיל יותר כדי להפחית מתחים ולהוציא את הסוכר מן המשקה שלכם ומהחיים שלכם.

לקריאה נוספת:

מעבד מזון ושייקר – ב-72% הנחה

6 מאכלים בריאים ומזינים שיעזרו לכם לרדת במקשל

Share.

About Author

Leave A Reply