המדריך המלא: כך תנהלו נכון את הזמן שלכם

0

לא מצליחים לנהל את הזמן שלכם כמו שצריך? מרגישים שהוא נוזל לכם מבין הידיים ואתם לא מספיקים כלום? המדריך הבא יעזור לכם עם כמה טיפים חכמים לניהול זמן נכון!

רשימות רשימות רשימות

נסו לארגן את הזמן שלכם ברשימות. זה יכול רשימה שבועית שאתם מארגנים ביום ראשון של כל שבוע, או רשימת צ'ק-ליסט יומית (או גם וגם!). זה יכול להיות רשימה בפנקס או רשימה בנייד, וכן תוכלו למחוק כל מה שכבר עשיתם. דרך נוספת היא לחלק את הרשימה לפי קטגוריה של דחוף להיום, חשוב, עדיפות נמוכה וכדומה.

משימות קטנות בזמנים מתים

צריכים לקבוע תור לרופא או לקוסמטקאית? צריכים לקבוע כמה פגישות? צריכים לסיים לקרוא מאמר או כתבה? צריכים לסדר משהו בלו"ז או להחזיר מיילים? את כל אלו נסו לעשות בזמנים מתים במהלך היום – כשאתם מחכים לאוטובוס, כשאתם עומדים בתור בדואר, כשאתם מחכים לילד/ה מחוץ לבית הספר. כך תנצלו את הזמן עד הדקות הקטנות ביותר!

ותרו על המולטי-טסקינג

אנחנו נוטים לחשוב שלבצע מספר משימות באותו הזמן עוזר לנו לנהל את הזמן נכון, אבל תכלס זה לא באמת ככה. אנחנו פחות מרוכזים בכל משימה וכך לוקח לנו יותר זמן לבצע אותה, וכן אנחנו מבצעים אותה בצורה לא איכותית. עדיף להתרכז בכל משימה בזמנה, לפי רשימה מסודרת.

הרחיקו הסחות דעת

פייסבוק, טלפון, טלוויזיה – כל אלו הן הסחות דעת שמונעות מאיתנו לנהל את הזמן כמו שצריך. הרחיקו אותם ככל האפשר, השתיקו את הטלפון וותרו על פייסבוק ורשתות חברתיות. אם הטלפון חייב להיות רועש, נסו לשים אותו רחוק מכם ולהשתמש בו רק כשהוא מצלצל או כשיש צורך אמיתי.

זהו את הזמן בו אתם פרודקטיביים

אתם יותר אנשים של בוקר או לילה? יש אנשים הרבה יותר פרודקטיביים בשעות הלילה, ואין סיבה לא לנצל את זה! תוכלו לעשות משימות שדורשות יותר ריכוז בשעות הערב, ואת המשימות הקטנות יותר בשעות הבוקר. כמובן, אם אתם אנשי בוקר, תחליפו את זה לפי הצרכים שלכם.

בהצלחה!

Share.

About Author

Leave A Reply