המדריך המלא: כך תשמרו על תזונה נכונה ובריאה

0

עוד פעם החלטתם ש"ממחר דיאטה" ועוד פעם כשלתם? נסו פשוט לאכול נכון, בלי דיאטות מוזרות ומשונות! תזונה נכונה ובריאה היא הטובה ביותר על מנת לשמור על גוף בריא וחזק, וגם על מנת להוריד במשקל!

המדריך הבא יעזור לכם לעשות את זה באמצעות כמה טיפים פשוטים.

שמרו על תזונה מאוזנת

הדרך האידאלית לתזונה נכונה היא לשמור על תזונה מאוזנת. כלומר – אפשר לאכול מתוקים, אבל במידה; אפשר לאכול מאכלים מטוגנים, אבל במידה. ברגע שמאזנים את התזונה שלנו, נרגיש במהרה הרבה יותר טוב.

התזונה הסטנדרטית המומלצת היא 30% ירוקת, 20% פירות, 20% חלבון, 20% פחממות ו-10% מוצרי חלב – אבל תזונה היא מאוד אינדיווידואלית, ולפעמים שווה להרכיב תפריט אישי המתאים לגוף שלכם.

הוציאו את המשקאות המתוקים מהתפריט

למשקאות מתוקים אין יתרונות – הם מלאים בקלוריות, הם לא בריאים והם פשוט לא טובים לנו. נסו להסיר את המשקאות המתוקים לחלוטין מהתפריט היומי שלכם, והחליפו אותם במים. אפשר לשלב גם תה או קפה ללא סוכר, וכן לשתות מדי פעם מיצים טבעיים כמו מיץ תפוזים.

הכל עניין של כמות

צמצמו את הכמויות שאתם אוכלים. בתור התחלה, נסו לקחת צלחות קטנות יותר – ברגע שהצלחת שלנו גדולה, אנחנו ממלאים אותה יותר וכך אוכלים יותר. אם נאכל כמה כפות פחות בכל ארוחה, תהיה לזה השפעה גדולה על הגוף שלנו.

ארוחות ביניים מזינות

אל תדלגו על ארוחות וכן קבלו באהבה את ארוחות הביניים – אנחנו צריכים אותן כדי "לתדלק" את הגוף שלנו במהלך היום ולהישאר עירניים. הדבר שאפשר לעשות הוא לשמור על ארוחות ביניים מזינות – במקום לאכול קוביות שוקולד או משהו מתוק בין הארוחות, נסו לאכול יוגורט, פרי, אגוזים ושקדים וכדומה.

היו סלחניים עם עצמכם

היו סבלניים וסלחניים עם הגוף שלכם ועם עצמכם. אין סיבה שתוותרו על עוגת יום הולדת, ומדי פעם זה בסדר גם לרצות ארוחה "מושחתת" של המבורגר וצ'יפס. אם תשמרו על איזון נכון ותעשו בחירות מושכלות בנוגע למה שאתם מכניסים לפה, תגלו שאפשר לאכול הכל ועדיין להרגיש ולהיראות מצוין!

Share.

About Author

Leave A Reply