המדריך המלא: איך להתמודד עם התקף פאניקה?

0

התקפי פניקה הם התקפים קשים ולא נעימים שיכולים להגיע משום מקום. אנשים רבים חווים התקפי פאניקה על בסיס קבוע, דבר הגורם לתחושות מאיימות ומלחיצות. המדריך הבא יעזור לכם להתמודד עם ההתקף בפעם הבאה שיקרה, צעד אחר צעד

נשימות

הצעד הראשון הוא לנסות להרגיע את הלב ואת קצב הנשימות. נסו לקחת נשימות עמוקות מהבטן במקום נשימות רדודות ומהירות. נסו לחשוב על זה ממש כאילו אתם מרחיבים את הצלעות בעת הנשימה. הנשימות הארוכות עובדות כמו קסם, ומיד ירגיעו אתכם.

שיטות להירגעות

עכשיו כשקצת נרגעתם, זה הזמן להסיח את המחשבות מגורם הפאניקה. יש כל מיני שיטות: תוכלו, למשל, לספור עד 100 בקפיצות של שלוש, או אפילו לספור אחורה ממאה בקפיצות של שלוש. יש סיבה לקפיצות האלו: ספירה רגילה (1, 2, 3…) היא קלה מדי ולא תסיח את דעתכם יותר מדי. אופציה נוספת היא לכתוב מספרים על דף, לנסות לפתור תרגילי חשבון, וכל דבר שיעסיק את המוח בדברים אחרים. אפשר גם להשתמש בכדורים להפגת מתח.

מחשבות

התמקדו במחשבות שלא קשורות אליכם ונסו להסיח את דעתכם. למשל, הסתכלו סביבכם ונסו לחשוב על דברים שקורים בסביבה, נסו להריח ריחות, לשמוע קולות, לצאת לסיבוב, להתנתק מתחושת הפאניקה שנמצאת אצלכם. באותה נשימה, הימנעו מלדבר עם אנשים על הפאניקה שלכם כדי לא ללבות אותה, ובקשו מראש מהקרובים לכם לא לדבר איתכם כשאתם במהלך התקף.

טפלו בבעיה

הצעד האחרון הוא לפנות לטיפול. אם התקפי הפאניקה קורים לעתים קרובות, זה הזמן לטפל בהם. כדאי לבקש עזרה מקצועית מרופא או מטפל כדי לנסות ולהגיע לשורש הבעיה ולהבין מאיפה ההתפקים נובעים. בנוסף, נסו לבצע פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע, שכן ספורט מפיג מתחים ומוריד את תדירות ההתקפים.

Share.

About Author

Leave A Reply