המדריך המלא: איך להכין סלט קינואה בריא ומפנק

0

החלטתם ש"ממחר דיאטה" וש-"מהיום אנחנו אוכלים בריא"? שתי ההחלטות האלו הולכות יד ביד עם סלט הקינואה, אחד הסלטים הכי בריאים, טעימים ומפנקים שיש! סלט קינואה גם מדהים לירידה במשקל, גם צמחוני, גם בריא ועמוס בחלבון וגם ישאיר אתכם עם טעם של עוד, ממש כמו האנשים האלו שהם כל כך מושלמים שמצד אחד אתם רוצים לשנוא אותם, אבל פשוט לא יכולים…

עוד יתרון עצום? הוא כל כך קל ופשוט להכנה, כך שאחרי שתכינו אותו פעם אחת אתם תמשיכו להכין אותו עוד ועוד, והוא ייקח חלק קבוע בתפריט שלכם! המדריך הבא יעזור לכם להבין כיצד להכין סלט קינואה מאפס.

שלב ראשון: הכינו את המרכיבים

מן הסתם, קודם כל צריך לוודא שיש לנו קינואה. קינואה אפשר להשיג בכל הסופרמרקטים בלי בעיה. ברגע שיש לכם את המרכיב החשוב ביותר – הקינואה – עם שאר הרכיבים אפשר לשחק לפי מה שיש לכם בבית. הרכיבים הנפוצים בסלט קינואה הם עגבניות, אבוקדו ומלפפון, אבל אפשר להוסיף באמת הכל!

אם אתם רוצים להתפנק עד הסוף, הוסיפו גם חמוציות ואגוזים. לתיבול, השתמשו בשמן זית, מלח-פלפל ולימון.

שלב שני: הכינו את הקינואה

הדבר הראשון הוא הכנת הקינואה. כדי להכין קינואה יש לשטוף אותה היטב ולשים בסיר עם מים ביחס של 2:1 (2 כוסות מים על כל כוס קינואה). בשלו על אש גבוהה עד שהמים מגיעים לרתיחה, וכשאתם רואים בועות ניתן להנמיך את האש. ברגע שאתם רואים שהקינואה ספגה את כל המים (15-20 דקות), הורידו מהאש וכסו ל-5 דקות.

שלב שלישי: הכינו את הירקות

בזמן שהקינואה מתבשלת, זה הזמן לעבור לירקות. חתכו את כל הירקות לקוביות קטנות ושימו בקערה. הכניסו פנימה גם את החמוציות והאגוזים וערבבו היטב.

שלב רביעי: תיבול

ברגע שהקינואה מוכנה ערבבו אותה עם הירקות ותבלו עם שמן הזית (כרבע כוס) מיץ לימון (כרבע כוס) ומלח-פלפל לפי הטעם. ערבבו היטב. ניתן להכניס למקרר ולהמתין, או לאכול חם.

שיהיה בתיאבון!

Share.

About Author

Leave A Reply